Založ si blog

Naša sloboda alebo „ Ja Ti môžem povedať čo máš robiť, ale Ty mne nie. “

Áno, toto je obraz dnešných dní. Náš egoizmus a egocentrizmus. Nenarážam len na posledné mesiace spojené s koronakrízou, ale aj na každodenné situácie v práci, obchodoch, v našom susedstve a samozrejme aj prezentácií samých seba vo virtuálnom priestore.

Sloboda je v prvom rade o tom, že dokážeme prijať naše okolie. To je prvý krok k nájdeniu vlastnej slobody. Je jedno, či má môj kolega pravdu, či má sused Jano dôvod byť nahnevaný alebo si predavačka niečo mrmle popod nos. Isto na to majú nejaký dôvod.

Rozviniem trochu situáciu so susedom Janom. Trápilo ho totiž, že jeho pes si stále našiel nejakú dieru v plote a už bol u mňa, odkiaľ mohol pokračovať ďalej. A Jano potom trávil čas jeho hľadaním. Bol z toho trochu na nervy, čo som si všímal už dlho. Poznám ho a viem, že má voči mne rešpekt. Ťažko sa mu zachádza do nepríjemných tém. Ten plot je totiž môj, má už svoj vek a ja mám kopu iných starostí. Teda dostatok výhovoriek prečo ho neopraviť. Napriek tomu ma viac trápilo, že ho nevidím v tej dobrej nálade s úsmevom na tvári ako tomu bolo pred polrokom, kedy si toho malého špunta zaobstaral. Preto som jedného dňa pribehol ku plotu, kde stál zadumaný Jano. Hneď som začal s témou plota a zhodli sme sa, že tam treba dať podhrabové dosky a rovno aj vymeniť staré pletivo. Každý z nás sa trocha posťažoval na financie aj voľný čas, no výsledok bol taký, že o dva týždne sme mali spoločnými silami hotovo. Na plot sa hneď pozerá lepšie a zároveň sme stihli prebrať aj iné záležitosti.

                Chcel som tým povedať, že obaja sme niečo obetovali, aby sme sa mali lepšie. Našli sme spôsob ako vyriešiť problém, aj keď mňa to spočiatku vôbec netrápilo. Jediný kto stratil slobodu bol pes.

                Presne to chcem preniesť aj do dnešných dní s rozdelenou spoločnosťou. Veď prečo si jednoducho nenasadiť respirátor, prečo sa nezaočkovať. Chceme sa radšej slovne (resp. už aj fyzicky) napádať len preto, že máme odlišné postoje? Je naozaj také ťažké obetovať kúsok zo svojho komfortu v prospech druhého človeka, nevyvolávať zvady a aktívne prispieť k návratu do „normálu“?

                Rozprávajme sa s ľuďmi, ktorí sú každý deň v kontakte s ťažko chorými, počúvajme vzdelaných, ktorí pracujú s reálnymi dátami a navrhujú riešenia. Bohužiaľ väčšine slovenských politikov ide len o naháňanie voličov prostredníctvom veľkej dávky populizmu, demagógie a vyvolávanie neustálych nezmyselných konfliktov rozdeľujúcich spoločnosť. Majme v sebe dostatok zdravého rozumu a skepticizmu, čo nás dovedie k správnym krokom v živote. Takto potom dokážeme meniť naše okolie tak, aby sme sa cítili slobodnejší a šťastnejší spoločne.

PS: Pravda a správne rozhodnutia sú väčšinou nudné a nezaujímavé. Viac nabudúce.

požiar v Berlíne, IRIS-T, Nemecko, Diehl, hasiči

Rozsiahly požiar v Nemecku: horí výrobná hala firmy produkujúcej zbrane pre Ukrajinu

03.05.2024 15:49

Firma je súčasťou skupiny Diehl, do ktorej patrí aj výrobca systému protivzdušnej obrany Iris-T, ktorý Nemecko poskytlo Ruskom napadnutej Ukrajine.

minister obrany Robert Kalinak

Minister obrany Kaliňák poďakoval za príspevok Španielska do jednotky NATO na Slovensku

03.05.2024 15:23

Od júla bude na Slovensku pôsobiť do 780 španielskych vojakov aj s technikou.

Nemecká ministerka vnútra Nancy Faeserová

Rusi pripravovali útok v Nemecku, chceli odpáliť vojenskú pomoc Ukrajine. Boli odhalení

03.05.2024 14:50

Nórsko tiež podozrieva Moskvu z prípravy sabotáže proti infraštruktúre krajiny.

Tomáš Drucker, minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR

Drucker: Reedukačné centrá v Bystričanoch a Trstíne sa zatvoria

03.05.2024 14:40

Deti by mali byť do konca júna premiestené do iných zariadení.

irwingmentle

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1495x
Priemerná čítanosť článkov: 1495x

Autor blogu

Kategórie

Archív